Categorieën
Fryslân Media Nederland

Joost Ramaer: ‘DPG en Mediahuis laten niet zien wat zij nou précies verdienen in het digitale universum’

DPG Media en Mediahuis geven hoog op over stijgende abonnees. Vooral het aantal digitale lezers groeit. Maar volgens Joost Ramaer willen beide uitgevers niet toegeven dat juist die lezersgroep het minst bijdraagt aan de winst. Who Killed The Newspaper?, luidde de uitdagende vraag op het omslag van The Economist van 24 augustus 2006.

Wereldwijd verloor de papieren krant toen al jaren achtereen adverteerders en abonnees. De ‘dooie bomen’ leken gedoemd te verdwijnen. De redactie van het Britse weekblad legde de schuld bij de krantenuitgevers en hun journalisten. Decennialange groei en megawinsten hadden hen lui en vadsig gemaakt, en geheel onbekwaam om te veranderen en te vernieuwen.

Leest u verder via: https://www.villamedia.nl/artikel/joost-ramear-dpg-mediauis-laten-niet-zien-wat-precies-verdienen