Door Jan-Willem Eysink op
Op dit moment heeft de autosector het vrij zwaar. Hoge belastingdruk, veel milieu- en veiligheidseisen en daarnaast hebben een groot aantal merken ook te kampen met flinke importheffingen. Met name in de Verenigde Staten werden de afgelopen maanden nieuwe importtarieven aangekondigd én ingevoerd. Dit om de eigen industrie te steunen en vooral Chinese merken buiten de deur te houden. Uiteindelijk zullen die daar niet om rouwen, want sinds het uitbreken van de oorlog gaat het Chinese autobouwers juist voor de wind.
Leest u verder via: https://topgear.nl/autonieuws/export-chinese-evs-explosief-gestegen-door-oorlog-iran/