De nieuwe CEO maakt een paar opvallende keuzes, en wij geven ongevraagd doch gratis advies
Door redactie Topgear
Heel veel automerken vallen tegenwoordig onder een concern, een bedrijf waar de merken onder vallen. Een van de grootste ter wereld is Stellantis. Dat is een enorm bedrijf met een enorme keur aan merken. Het is een samenvoeging van PSA (Peugeot, Citroën en Opel) enerzijds en FCA (Fiat, Chrysler, Jeep) anderzijds. Zo’n enorme organisatie op één lijn krijgen, is een lastige situatie. De nieuwe CEO Andrea Filosa moet de boel weer op de rit krijgen.
Zijn voorganger, Carlos Tavares, heeft er nogal een bende van gemaakt. Alle CEO’s kregen tien jaar de tijd om van ‘hun’ merk een succes te maken. De verkoopcijfers zijn dermate slecht dat dat niet haalbaar was. Daarbij zien we veel modellen die uit het gamma gehaald worden, zonder dat er een opvolger klaarstaat. En in sommige gevallen zijn er wel nieuwe modellen, die voor geen meter aanslaan.
Leest u verder via: https://topgear.nl/autonieuws/stellantis-strategie-voor-2026/