Door Lotte van Coevorden
Niet alleen peilingen, maar ook zoekgedrag op internet laat zien wat kiezers bezighoudt in aanloop naar de Tweede Kamerverkiezingen. Uit een analyse van marketingbureau Seeders blijkt dat de PVV, VVD en BBB de meeste online aandacht trekken. De opvallendste stijger is het CDA: het aantal zoekopdrachten naar de partij van Henri Bontenbal nam in drie maanden tijd met bijna duizend procent toe.
De groei van 959 procent wijst erop dat veel kiezers nog twijfelen over hun keuze. Vooral de zoekterm ‘CDA verkiezingsprogramma 2025′ – goed voor zo’n 600 zoekopdrachten – springt eruit. Dat suggereert dat Nederlanders benieuwd zijn naar de koers van de partij bij de komende verkiezingen.
Leest u verder via: https://www.bnr.nl/nieuws/nieuws-politiek/10584485/cda-stijgt-razendsnel-in-online-zoekgedrag-pvv-blijft-populairste-partij