Door redactie Liwwadders.nl
Hoe gaat het met het Stadsblad Liwwadders en de website liwwadders.nl ?
Het gaat goed met deze twee lokale media. We zijn lekker bezig en dat al 26 jaar lang.
Waarom dan toch in deze krant de oproep om meer donateurs en zelfs voor abonnees terwijl ik de krant gratis bij de supermarkt kan ophalen?
Een oud gezegde is: repareer je dak wanneer de zon schijnt. Zo is het ook met Liwwadders. Nu het goed gaat moeten we er voor zorgen dat het goed blíjft gaan. Je moet ook niet adverteren wanneer het slecht gaat, dan ben je te laat. Adverteer als het goed gaat.
Zijn er ontwikkelingen die er op wijzen dat het minder goed kan gaan met Liwwadders?
Nee, die zijn er niet. We willen juist meer investeren in lokale journalistiek en dat betekent dat we meer onderwerpen willen oppakken en zaken uitzoeken die nu blijven liggen. En daarvoor hebben we af en toe specialisten en extra journalisten nodig die ons hierbij helpen. En daarom meer abonnees die ons ondersteunen.
Ik zie nu ook al erg veel journalistieke producties in de krant en op de site. Naar verhouding doen jullie enorm jullie best.
Dat is ook zo, maar we moeten toch nog mensen teleurstellen die met een bepaalde zaak soms letterlijk aan de deur komen. Ze verwachten van ons dat we zaken waar ze mee zitten uitzoeken. Dat zouden we graag willen, maar soms we hebben de capaciteit niet.
Als er zoveel te onderzoeken valt en dit waardevol is voor onze lokale democratie, dan zou je je kunnen afvragen of het geen taak van de gemeente Leeuwarden is om jullie krant en website te ondersteunen met advertenties. Waarom adverteert de gemeente Leeuwarden niet in het Stadsblad Liwwadders?
Ik denk dat de gemeente Leeuwarden vindt dat ze voldoende elders adverteren, dat doen ze op hun eigen manier. En eigenlijk zeggen ze: we hebben geen boodschap aan jullie.
Doen ze dat adverteren en communiceren goed?
Nou, afgaande op de opmerkingen van raadsleden die hier regelmatig aandacht voor vragen kun je rustig stellen dat hier het een en ander aan schort. Dus op de vraag of de gemeente het goed doet, daar kun je daar onmogelijk ja op zeggen.
Maar er verandert niks?
Nee. Iedere keer zie je de gemeente dezelfde fouten maken en raadsleden die dan weer vragen om betere communicatie.
Wat doen ze dan fout?
Eigenlijk is het simpel. Als je een boodschap wilt verkondigen moet je gebruikmaken van media die goed worden gelezen. Niet om het een of ander, maar het Stadsblad Liwwadders en de website worden goed gelezen. En ook niet onbelangrijk: goed gewaardeerd. Wat je telkens ziet gebeuren, is dat de gemeente nauwelijks nadenkt over het effect van de boodschap en de manier waarop die aan de man/vrouw wordt gebracht.
Leest u verder via: https://www.liwwadders.nl/hoe-gaat-het-met-het-stadsblad-liwwadders-en-de-website-liwwadders-nl/