Categorieën
Europa Politiek

Andy Burnham topkandidaat voor premierschap na vertrek Starmer

Door ANP op BNR.nl

De afzwaaiende burgemeester van Manchester Andy Burnham zegt premier van het Verenigd Koninkrijk te willen worden. In een bericht op X reageert hij op het aftreden van Keir Starmer, eerder op maandagochtend. Die kondigde zijn opstappen aan nadat de druk op hem sterk was toegenomen, onder meer vanwege een verwachte leiderschapsstrijd.

Leest u verder via: https://www.bnr.nl/nieuws/internationaal/10604107/andy-burnham-aast-op-premierschap-na-vertrek-starmer